.
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398.
*
 

آرشیو مطالب


مطالب تا تاریخ مورد نظرآرشیو میشوند.
  • از:
  • تا:
 
 

عقاید وهابیت

وهابیت

بعضی عقاید وهابیت

لازم دیدم بر حسب ضرورت مختصری بحث را در زمینه عقاید وهابیت مطرح نمایم .محمد بن عبدالوهاب درسال 1115 در شهر عیینه از بلاد نجد عربستان متولد شد و در سن 96 سالگی مرد او که در قرن 12می زیسته (200سال پیش) اعلام مذهب کرد و مطالبی انحرافی را به عنوان عقاید و مذهب خود مطرح نمود البته قبل از او بربهاری حنبلی نیز در قرن 4 به عنوان مذهب خود مطالبی را از همین قبیل مطرح نموده بود . ابن بطه و عبدالله بن محمد عکبری حنبلی متوفی387 نیز منکر زیارت و شفاعت شده و زیارت پیامبر (ص)را حرام و سفر زیارتی را معصیت و نماز را تمام میدانست. ابن تیمیه از علمای حنبلی در قرن 7و8 میزیسته پس از او ابن قیم جوزی شاگرد ابن تیمیه ادامه راه استادش را داده و الانه دویست سال است که محمد بن عبدالوهاب بر همه ی گفته های اساتیدش چیزهایی را اضافه کرده است . در اصل ابن تیمیه موسس معتقدات وهابیگری است در طول زمان ابن تیمیه تا زمان محمد بن عبدالوهاب چه خون هایی که به خاطر این نظرات باطل ریخته نشد و چه حملاتی که به شیعیان صورت نگرفت علمای اهل سنت در مقابل نظرات ابن تیمیه و در رد نظراتش صدها جلد کتاب نوشته اند و نسبت به او حملات شدید داشته اند و در آخر هم او را کشتند در اینجا لازم است نکته ای را به همه ی فرقه های اهل سنت اعلام نمایم و آن اینکه ما بیش از 1400 سال است که با اهل سنت که تاریخ پیدایش آنان به سقیفه ی بنی ساعده بر میگردد ارتباط داشته ایم و با همه اهل سنت به یک قبله نماز خوانده و به یک قرآن معتقد بوده ایم و نسبت به اهل بیت پیامبر (ص)هم علاقه وافری را از سوی آنان شاهد بوده ایم آنچه که این شخص به عنوان باورهای دینی خود مطرح میکند این مباحث هیچگونه ربطی به اهل سنت ندارد بلکه خود اهل سنت در بیش از 100کتاب و مقالات فراوانی به نقد و انتقاد از محمد بن عبد الوهاب پرداخته اند و او را از فرقه اهل سنت جدا دانسته و او را مخل دین معرفی نمودند و اول کسانی که با او جنگیده اند برادر و پدرش هستند . آنان منکر نظرات محمد بن عبد الوهاب و از مخالفین او بودند و دائم با او میجنگیدند به خاطر نظرات فاسدش تا جایی که برادرش شیخ سلیمان کتابی دارد به نام الصوائق الالهیه فی الرد علی الوهابیه«صاعقه های آسمانی در رد نظرات وهابیت». در الغدیر علامه امینی جلد پنج صفحاتی بر رد وهابیت نوشته شده است . و اینک بخشی از نظرات و گفتار و رفتار محمد بن عبدالوهاب را ذیلا می آوریم ما معتقدیم که محمد بن عبذ الوهاب یک انسان منحرف ، منافقی است که از سوی انگلیسی ها به عالم اسلام آورده شده و هیچ ربطی بین او و اسلام واقعی وجود ندارد این معنا را میشود از آثار و گفتار او بدست آورد او زیارت قبور ائمه (ع)را منع و حرام وعمل زوار را زشت میدانست.او چه کشتارها و خرابی هایی که انجام نداد او ریختن خون مسلمانان را مباح کرد قبور ائمه (ع) را ویران کرد و مردم و اطفال را کشت و اموال و ذخائر حائر حسینی را غارت کرد بارگاه امام حسین (ع) را ویران کرد و زوار امام حسین (ع)را غارت کردند و جمعی را کشتند و شهر مکه و طائف را غارت کرد و به سوریه هم حمله کرد . قبر ابن عباس در طائف را و عبدالمطلب و ابی طالب و خدیجه را در مکه خراب کرد و قبر حوا در جده و قبر عباس عموی پیامبر و آمنه و عبدالله پدر و مادر پیامبر (ص)و قبر اسماعیل پسر امام صادق را و قبور شهدای احد را مانند حمزه را خراب کرد و تنها قبری که از آسیب دشمنان محفوظ ماند قبر پیامبر (ص) بود که آن هم به دلیل ترس مردمی بود که جرات نکردند و نمازهای جماعت را و سفرحج را تعطیل کرد و لعن بر شیعه را در خطبه های نماز های جمعه و منبر مطرح کرد و چقدر حاجیانی که در مسیر مکه کشته شدند . در سال 1216 کربلا غارت و فتوا قتل عام داد و سپس به نجف حمله کرد و 700 نفراز علمای نجف را کشتند. وهابیت معتقدند توجه به غیر از خدا شرک است و هر چه از قرآن و پیامبر (ص) نرسیده بدعت و حرام است . روسای وهابیت عبارتند از ابو محمد بر بهاری ابن بطه ابن تیمیه ابن قیم جوزی خوانندگان گرامی خود قضاوت کنند که دستورات وفرامین خدا و رسول را چگونه به بازیچه گرفته اند و با انتقاد شدید از انان با دین و پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) بشدت مبارزه کرده درحالی که خود را مسلمان میدانند مبانی و نظریاتی دارند که نه انسانها و نه اجنه که مختصر عقلی و یا تدبیر و تحقیقی در مورد قران داشته باشد زیر بار حرفهای انان نمی رود.ایشان الگو و اسوه خود را ابن تیمیه میداند که ابن تیمیه عقاید خود را از بربهاری حنبلی در قرن 4 میداند .وی در سال 665 بدنیا امد و در سال728 در زندان مرد .

او معتقد بود خداوند در آسمانها تکیه زده است او قائل به جسمیت خدا بود

او میگفت زائر قبر پیامبر (ص) مشرک است واجب است توبه کند و الا باید کشته شود

او میگفت خدا میخندد مینشیند و راه میرود از عرش پایین می آید تا بندگان را اجابت کند

او میگفت خدا با چشم قابل رویت است و در همه جا نیست و حضور ندارد

او میگفت خدا روی پشه قرار میگیرد و خدا غیر ریش و عورت همه چی دارد خدا کنار پیامبر (ص) مینشیند و با او سخن میگوید

او میگفت کرسی از سنگینی خدا ناله میکند

او به کفر مسلمانان شهادت میداد و تخریب آثار بزرگان در مکه با فتوای او صورت گرفت او زیارت پیامبر راتحریم میکرد

فضایل و مناقب اهل بیت پیامبر را انکار میکرد و منکر شان نزول ایات قرآن برای امام علی (ع) بود او به امام علی (ع) توهین میکرد و منکر موقعیت امامت او میشد او همچنین به حضرت زهرا (ع) اهانت میکرد

او از ابن ملجم مرادی دفاع و از معاویه و یزید (لع) تمجید می نمود

او میگفت سجده بر تربت حرام است و شرک اکبر است و توسل به پیامبر(ص) نیز حرام است

او میگفت جشن میلاد پیامبر حرام است وبدعت در دین است همچنین سوگواری پیامبر (ص) و الش بدعت است صلوات بر پیامبر (ص) و الش نیز بدعت است و دعا کنار قبر پیامبر (ص) حرام است

او میگفت دست کشیدن بر پرده کعبه حرام است و اهدای نماز و قران به پیامبر (ص) و ائمه (ع) حرام است

او میگفت قرائت قران برای میت بدعت است و رفتن به غار حرا بدعت و حرام است

او ذکر با تسبیح را حرام میدانست و میگفت آغاز جلسات با قرائت قران حرام است

او میگفت قرائت قران بطور دسته جمعی بدعت و حرام است او صدق الله العلی العظیم را بدعت و حرام میدانست

او فتوا به کفر شیعه و اعلام جهاد علیه شیعه را داد

او حدیث علی مع الحق و الحق مع علی را تکذیب و دروغ میدانست

عبد الوهاب و ابن بطه هر دو منکر زیارت و شفاعت پیامبر (ص) و آلش شدند و از زیارت انان منع میکردند

ابن قیم جوزی نیز توجه و توسل و استغاثه به غیر خدا را شرک میداند و زائر قبر پیامبر (ص) از شریعت خارج میداند

و مستحبات را شرک می داند ابن تیمیه میگوید هرکس به قصد زیارت پیغمبر (ص) برود و به مسجدش برود از شریعت سیدالمرسیلن خارج است و اگر قبر پیامبر (ص) یا دیگری را زیارت کند با طلب حاجت او را شریک خدا قرار داده حرام و کفر و شرک است انتظار از قبور پیامبر (ص) و ائمه (ع) برای رفع بلا یا حاجتی بت پرستی است زائران قصدشان قصد مشرکین است که از بت چیزی میخواهند. ایشان پیامبر (ص) را تشبیه به بت کرده است زیارت مکه به قصد زیارت قبور پیامبر (ص) و امامان (ع) شرک است او میگوید همسایه مسجد به هر دلیلی به مسجد نیاید باید توبه کند والا قتلش واجب است او میگوید اگر کسی نماز ظهر را تا مغرب و نماز مغرب را تا نیمه شب نخواند این شخص کافر است و هرکس کافرش نداند باید گردنش را زد .او می گوید زیارت قبور انبیاء و اولیا و صالحین بدعت و نامشروع است میگوید نماز و دعا در مشاهد مشرفه امامان معصوم (ع) و کنار قبور بر خلاف دین است اگر کسی بگوید نماز و دعا در کنار قبور افضل از مساجد است کافر است او می گوید رافضیان (شیعیان)قبور صالحین را مسجد قرار می دهند و در آنجا نماز می گذارند و برای قبور نذر میکنند و به جای حج زیارت قبور میروند و گاهی حج به خانه مخلوق را افضل از حج خانه خدا می دانند و زیارت قبور امامان (ع) را حج اکبر می دانند او میگوید در شریعت اسلام عملی به نام زیارت قبور نداریم او میگوید نذر سفر قبر ابراهیم نبی یا پیامبر (ص) یا کوه طور یا غار حرا واجب نیست او می گوید زیارت قبور پیامبر(ص) و ائمه (ع) و دعا کردن شرک است و حرام او میگوید نزدیک شدن به قبر پیامبر (ص) بدعت است و جایز نیست روی قبر ایستادن و با صدای بلند سلام دادن او میگوید خداوند متحاج حاجت بندگانش با عاطفه و رحم نیست الوسی وهابی زیارت رافضیان را در مشهد و نجف و کربلا و دیگر امامان (ع) را از نادان ترین مردمان میداند و در درجه اعلی کفر و شرک قرار داده است محمد بن عبدالوهاب زائران قبر پیامبر (ص) و شهدا از مشرکین بت پرست زمان جاهلیت بدترند عبدالوهاب میگوید گوینده کلمه مولانا یا سیدنا کافر است ابن تیمیه و عبدالوهاب ساخت مناره و گنبد را شرک میدانند ابن سعود وهابی میگوید پیامبر (ص) هیچ قدرت و اختیاری ندارد در حالی که پیامبر (ص) خودش به زیارت قبور شهدا احد میرفته ابن تیمیه میگوید خداوند در بالای عرش تیکه زده گاهی به آسمان دنیا می آید دست و پا و انگشت و چشم دارد ابن تیمیه میگوید خدا را در آخرت با چشم سر میبینیم مرجئه هم قائل به تجسیم خدا بودند ابن تیمیه معصوم بودن انبیاء را از خطا و گناه لازم نمی داند ابن تیمیه و ابن قیم جوزی سوگند به غیر خدا را حرام می دانند احمد حنبل میگوید سوگند به پیامبر (ص) جایز است توسل به پیامبران نزد علمای اهل سنت جایز است ابن تیمیه کسی نزد قبر پیامبر(ص) و یا صالحین حاجت بخواهد یا شفای مرضش را یا ادای دینش را این شخص مشرک صریح است واجب است توبه کند والا باید کشته شود

ابن تیمیه و عده ای از پیروانش زیارت قبور را حرام می دانند در حالی که پیامبر اسلام (ص) برای زیارت اهل قبور و والدینش و شهدا می رفتند عبدالله عمر و بلال و فاطمه زهرا (ع) از خاک قبر پیامبر (ص) و خاک منبر و حجرالاسود تبرک میجستند اسماعیل نبی فرزند ابراهیم جای قدم پدرش ابراهیم را می بوسید ابن تیمیه و وهابیون تزیین مشاهد ائمه (ع) را با زر و سیم(ضریح) حرام میدانند آنان نذر کردن را حرام میدانند و قربانی کردن را حرام میدانند آنان ساخت گنبد و مناره را نیز حرام میدانند آنان زینت دادن قبور را حرام می دانند آنان نوشتن کلماتی روی قبور را حرام می دانند آنان روشن کردن چراغ روی قبور را تضییع و حرام می دانند آنان از فتوا دادن در تلگراف پرهیز میکنند ابن تیمیه میگوید هر چیز تازه و جدید بدعت و حرام است سجاده برای نماز بدعت است صلوات بر پیامبر (ص) آشکارا و بلند حدیثش دروغ و حرام میدانند .محمدبن عبدالوهاب هر کس مولا و سیدنا را به غیر خدا بگوید کافر است ابن تیمیه می گوید آیه تطهیر در شان علی (ع) و فاطمه (ع) و حسن (ع) و حسین (ع) نازل شده است ابن تیمیه میگوید جریان غدیر را قبول دارم که در مورد امام علی (ع) است آنها تقلید را جایز میدانند در جایی که نصی نباشد آنان زنای محصنه را صد تازیانه می دانند آنان می گویند هر چه در قرآن است حجت است و اعتنایی به روایات از پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) ندارند در حالی که قرآن کلی است و به جزئیات نپرداخته است و باید پیامبر (ص) و امامان معصوم قرآن را تفسیر و تبیین کنند که ابن تیمیه و وهابیون به صورت جمعی مخالف تفسیر و تبین قرآن از طرف پیغمبر (ص) و ائمه هدی می باشند

طلب حاجت از پیامبر (ص) و ائمه حرام و شرک است

انتظار از قبور مثل بت پرستی است

تاخیرکننده نماز ظهر تا مغرب و مغرب تا نیمه شب باید گردنش زده شود

زیارت انبیا و اولیا و صالحین نامشروع و حرام است

معتقدند که شیعه به جای حج به زیارت قبور میروند نماز و دعا کنار قبور بر خلاف دین و زائرش کافر و مشرک است

نزدیک شدن به قبر پیامبر (ص) بدعت است و سلام به پیامبر(ص) بدعت و حرام است

ابن تیمیه در عصمت انبیا مشکل دارد او میگوید سوگند به غیر خدا حرام است و سوگند دادن خدا به پیامبر (ص) نیز حرام است

ابن تیمیه نذر کردن و قربانی کردن راحرام میدانست

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی